
Mensen op de eerste plaats. Altijd.
Pluxee bestaat dankzij de inzet van onze werknemers, partners en lokale gemeenschappen. Zonder hen, zijn we niets. We kunnen digitaliseren, grenzeloos innoveren of artificiële intelligentie gebruiken – maar mensen zullen altijd het hart van ons bedrijf blijven. Daarom werken we hard aan een omgeving waarin gelijkheid en inclusie tot leven komen – elke dag opnieuw. Een échte “Great Place to Work”, waar iedereen zichzelf kan zijn, zich kan ontplooien en genieten van wat écht telt. Ongeacht je achtergrond, geslacht, leeftijd of religie. Ontdek hoe we dat waarmaken.
Deze 3 resultaten spreken voor zich
De digitale revolutie verandert hoe we werken en leven. Maar onze menselijke waarden, die veranderen nooit. Die zijn verankerd in het diepst van onze bedrijfsidentiteit. Daarom ondersteunt onze digitale switch de doelen, verwachtingen en behoeftes van onze medewerkers, partners en lokale gemeenschappen.We stimuleren de lokale economie. We bieden toegang tot fatsoenlijk, waardig werk. We creëren omstandigheden waarin mensen zich kunnen ontplooien. En zorgen voor gelijke kansen voor iedereen. Natuurlijk zijn dat niet zomaar mooie slogans. Nee, we meten onze sociale impact in cijfers en via concrete acties.

Welzijnsindicator: 79%
volgens onze enquête die we 2 keer per maand naar al onze medewerkers versturen.

We behaalden het Great Place To Work-certificaat met een score van 85%.
Zo zie je maar: welzijn op het werk is geen kant-en-klare formule, maar het resultaat van continue actie.

42% van onze cheques wordt uitgegeven in buurtwinkels.
En zo geven we een flinke boost aan onze lokale economie.
Hoe we de mens centraal stellen

Welzijn op het werk: een absolute prioriteit
Of ze nu op kantoor of thuis werken, onderweg zijn of aan de slag bij een klant: onze medewerkers verdienen het beste, in alle omstandigheden. Daarom ontwikkelen we concrete acties, die aansluiten bij onze visie.
Om te weten of we op de goede weg zijn, polsen we tweemaal per maand naar de mening van onze collega’s. Vertrouwelijk, natuurlijk. Zodat ze écht hun kijk op de zaken kunnen geven. Dat geeft ons alle informatie om onze werkomgeving te verbeteren. Die maatregelen op het terrein, creëren vertrouwen binnen het bedrijf.
Een cijfer?
85% behaald bij het Great Place To Work-certificaat.

Diversiteit en inclusie: een sterker bedrijf
Gelijke kansen tussen mannen en vrouwen: er wordt heel wat over gesproken – maar niet altijd veel aan gedaan. Bij Pluxee zeggen de cijfers al veel: 50,4% van onze collega’s zijn mannen, 49,6% vrouwen.
OK, maar hoe zit het dan op managementniveau? Ons directiecomité is perfect in evenwicht. Waarom zou het ook anders zijn? Diversiteit en inclusie zorgen voor een unieke rijkdom binnen ons bedrijf. En net dat is onze kracht.
Niet alleen gendergelijkheid is belangrijk. Verschillen brengen ons samen, verruimen onze kijk. Bij Pluxee creëren we een multiculturele omgeving, versterkt door partners die actief zijn in het promoten van inclusie. Hier krijgt iedereen de kans om bij te dragen aan een gemeenschappelijk, gedeeld project.
Nog een cijfer?
94% van ons personeel volgde een sessie van één uur over de basisprincipes van duurzaamheid, inclusief een definitie van de basisconcepten van diversiteit, gelijkheid en inclusie. En het is verplicht voor alle nieuwe medewerkers!

Opleiding en ontwikkeling: samen groeien, samen méér bereiken
Welzijn op het werk? Dat draait om perspectief hebben. Je eigen pad uitstippelen en groeien op je eigen tempo. We geloven erin dat iedereen z’n eigen plek moet kunnen vinden. Dat al onze medewerkers het verdienen om hun eigen professionele evolutie vorm te geven.
Onze collega’s volgden – in 2024 alleen al – zo’n 2.237 uur opleiding. Er werden 29 promoties uitgevoerd. En meer dan 12% van onze collega’s zet elk jaar een nieuwe stap in z’n carrière. Geweldig voor hen én voor ons bedrijf. Want als talent groeikansen krijgt, dan groeit de onderneming mee.
Een cijfer?
2.237 uren opleiding in 2024. En onze collega’s, die engageren zich met véél plezier.
Lokale socio-economische impact

Lokale socio-economische impact, globale resultaten
1,67 miljoen gebruikers: dat kan tellen. Maar wat nog meer telt, is wat we ermee doen! We zijn ons erg bewust van de impact van wat we doen. En we willen 100% bijdragen aan een duurzamere, betere samenleving.
Hoe dat er concreet uitziet? We moedigen gezonde, milieuvriendelijke en lokale consumptie aan – da’s goed voor de plaatselijke economie. Die tegendraadse keuze voor lokale verankering maken we al sinds 1996. De inzet voor de lokale economie en het milieu is voor Pluxee geen trend. Het is een essentieel deel van ons DNA.
Een cijfer?
42% van onze cheques wordt uitgegeven in buurtwinkels. De lokale economie zit verankerd in ons DNA!
Wil je graag álles weten? Ons MVO-rapport geeft je het volledige plaatje: cijfers, acties, uitdagingen en ambities.
Onze certificaten: de erkenning van onze inzet

Géén blabla, 100% transparant. Ontdek het volledige plaatje
Wat vind je in ons MVO-rapport 2024?
Je ontdekt er al onze acties, kerncijfers, onze balans, onze resultaten en mijlpalen - op alle gebieden. Je kan lezen hoe duurzaamheid het hart vormt van alles wat we doen. Het is niet alleen een overzicht van onze verwezenlijkingen. Het is ook een routekaart voor de toekomst. Eentje die ons aanzet om onze ambities en doelen altijd te overtreffen.
We kunnen onze ambities alleen waarmaken dankzij jouw advies, aanmoedigingen én kritische bedenkingen. Deel ze dus gerust met ons. Christel Ergo staat je met plezier te woord.
Onze MVO rust op drie stevige pijlers
Sociale rechtvaardigheid is maar een deeltje van onze inzet voor een betere samenleving. We zetten ook sterk in op milieu én good governance. Drie cruciale elementen van onze ESG-strategie (Environment, Social, Governance).
Nieuwsgierig om meer te weten?
Ontdek: