Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.

Product

Welke cheques van Pluxee kan ik aanvaarden in mijn webshop?

Momenteel kan alleen Pluxee Lunch worden aanvaard op de verkoopplatformen van onze partners.

Op welke verkoopplatformen kan ik de Pluxee-cheques als betaalmiddel aanbieden?

Je kunt betalingen met Pluxee Lunch aanbieden op de grootste marktplaatsen van het land.

We zijn al compatibel met Take Away, Deliveroo, Uber Eats en Phenix. Andere marktplaatsen zouden in de komende maanden aan deze lijst moeten worden toegevoegd.

Wat moet ik doen om Pluxee-cheques als betaalmiddel aan te bieden op een verkoopplatform?

Als je al Pluxee-cheques aanvaardt maar nog niet samenwerkt met onze partners, sluit je dan snel aan bij  Take Away, Uber Eats, Deliveroo en/of Phenix.

Als je al samenwerkt met een van onze partners met een verkoopplatform maar je aanvaardt nog geen Pluxee-cheques, vul dan ons formulier in om Pluxee Lunch te aanvaarden.  

Je hoeft helemaal niets meer te doen als je al samenwerkt met een van onze partners met een verkoopplatform en je ook al Pluxee-cheques aanvaardt! De Pluxee Card verschijnt op de verkoopplatformen van onze partners automatisch in het overzicht met beschikbare betaalmiddellen.

Welke tarieven gelden voor betalingen via een marktplaats?

Als je de Pluxee Card aanvaardt in jouw fysieke verkooppunt, gelden dezelfde tarieven op een marktplaats.

Als je geen fysiek verkooppunt hebt, wordt het standaardtarief toegepast.

Voor Pluxee Lunch: 1,5% op het bedrag van de transactie met een minimum van € 0,10 - indien de transactie > € 10: € 0,65.

Hoe werken betalingen met de Pluxee Card via Uber Eats, Deliveroo en Takeaway.com?

Klanten van Uber Eats, Deliveroo en Takeaway.com kunnen hun bestelling (exclusief leveringskosten) volledig of gedeeltelijk met de Pluxee Lunch betalen. 

Ze kunnen hun betaling eenvoudig aanvullen met een ander betaalmiddel indien ze niet voldoende saldo op hun Pluxee Card hebben, of hun leveringskosten wensen te betalen.

Hoe werkt de terugbetaling voor transacties met Pluxee Lunch op Uber Eats, Deliveroo, Takeaway.com en Phenix?

Pluxee betaalt je rechtstreeks het bedrag terug dat met de Pluxee Card betaald werd. De terugbetaling gebeurt steeds binnen de 2 werkdagen.

Als de bestelling gedeeltelijk is betaald met een ander betaalmiddel, zal Uber Eats, Deliveroo of Takeaway.com je dat gedeelte terugbetalen.

Hoe werken betalingen met de Pluxee Card op Phenix?

Klanten van Phenix kunnen hun bestelling alleen volledig met Pluxee Lunch betalen.

Het is niet mogelijk hun betaling aan te vullen met een andere betaalmethode. Indien zij onvoldoende saldo op hun kaart hebben, moeten ze kiezen om met een andere kaart te betalen. 

Wat is Payconiq?

Payconiq is een mobiele betaalmethode waarmee je eenvoudig en veilig betalingen kunt ontvangen met behulp van een QR-code die je klant scant via zijn Payconiq by Bancontact-app.

Om Pluxee-cheques te aanvaarden (op dit moment alleen Pluxee Lunch), moet je klant deze QR-code scannen via een sticker of via je Payconiq GO handelaars-app.

Hoe gebeurt een transactie met maaltijdcheques via Payconiq?

Om via Payconiq te kunnen betalen met hun maaltijdcheques moeten jouw klanten hun Sodexo/Pluxee-kaart vooraf hebben geregistreerd in de app Payconiq by Bancontact.  

Met deze app scannen ze je QR-code via je sticker of je Payconiq GO-app, kiezen ze de Pluxee Card als betaalmiddel en voeren ze de betaling uit.

Indien jouw klanten dat wensen, kunnen ze vóór ze betalen het saldo van hun Pluxee Lunch-maaltijdcheques rechtstreeks in de app bekijken.  

Mijn klant betaalde met zijn Pluxee-maaltijdcheques via Payconiq en wenst zijn geld terug.

De terugbetaling in de vorm maaltijdcheques is niet mogelijk.  

Indien jouw klant dit vraagt, kan je hem terugbetalen met eender welk ander betaalmiddel naar keuze.  

Het maaltijdchequesaldo van mijn klant is ontoereikend om te betalen. Mag hij de rest van het bedrag met zijn bankkaart betalen?

Heeft je klant onvoldoende saldo op zijn/haar maaltijdcheques? Of kunnen niet alle artikelen betaald worden met maaltijdcheques? Dan gebeurde dit in het verleden in 2 aparte betalingen.

Vanaf nu is het gedaan met meerdere handelingen per klant!

Je klant scant eenvoudigweg de Payconiq QR-code: Payconiq-betaling en betaling met maaltijdcheques is in 1 scan geregeld.

Payconiq doet dan een voorstel van betalingsmiddel op basis van het beschikbare maaltijdchequessaldo, het maximumbedrag dat met maaltijdcheques betaald mag worden en het totaal te betalen bedrag. Dat is niet alleen een pak makkelijker voor je en je klanten, maar bespaart iedereen ook tijd aan de kassa!

Zo activeer jij deze oplossing :

Verkoop je enkel voedingsproducten? Dan wordt deze functie  automatisch geactiveerd in je Payconiq (GO)-account.

Verkoop je méér dan enkel voeding? Dan kan je vanaf nu ook maaltijdcheques ontvangen via Payconiq GO. Klik hier voor meer info.

Let op: niet beschikbaar voor QR-codes op betaalterminal en online via PSP 

Welke Pluxee-cheques worden aanvaard voor betalingen via Payconiq?

Op dit moment kun je Pluxee Lunch aanvaarden via een sticker met een QR-code of via de Payconiq GO-app.  

Als je al betalingen met Payconiq aanvaardt via een QR-code op de kassa, de terminal, het kasticket, een zelfscankassa of in je webshop, dan betekent dat nog niet dat je al betalingen met de Pluxee Lunch kunt aanvaarden. 

Welke cheques van Pluxee kan ik aanvaarden in mijn webshop?

Je kunt de Pluxee Lunch, Pluxee Eco, Pluxee Sport & Culture en Pluxee Cadeau aanvaarden in je webshop.  

Hoe kan ik betalingen met Pluxee-cheques aanvaarden in mijn webshop?

Werk je met PSP Mollie en maak je gebruik van de plugin WooCommerce, Magento 2, PrestaShop, Sylius, Odoo of een directe API koppeling met de Orders API, dan kun je meteen vragen om Pluxee-cheques te aanvaarden in je webshop.

Je kunt Pluxee ook rechtstreeks integreren via onze partner Thunes.  

Vul dit formulier in om de Pluxee-cheques als betaalmiddel te aanvaarden in je webshop.

Kan ik Pluxee aanvaarden als betaalmethode in mijn webshop?

Handelaars die werken met PSP Mollie en gebruik maken van één van volgende plugins WooCommerce, Magento 2, Prestashop en Sylius, Odoo, Oro Commerce, Shopware 6, Salesforce Commerce Cloud of een directe API koppeling met de Orders API kunnen Pluxee-cheques als betaalmiddel aanvaarden in hun webshop.

Meer info hier.

Het is ook mogelijk om rechtstreeks te integreren met onze betalingspartner Thunes.

Kunnen alle producten/diensten gekocht worden met Pluxee-cheques?

De voorwaarden voor het aanvaarden van maaltijd- en ecocheques is wettelijk bepaald.

Als je ook producten verkoopt die niet met Pluxee-cheques kunnen worden betaald, dan dien je de producten in je webshop te taggen.

Deze informatie moet worden gecommuniceerd tot op het moment van betaling, zodat Mollie (of Limonetik) een ander betaalmiddel kan voorstellen voor het resterende bedrag.

Je klant kan dan enkel de toegestane producten met Pluxee- cheques betalen. De andere producten kunnen op hetzelfde moment met een ander betaalmiddel betaald worden. 

Hoe gebeurt de terugbetaling van een bestelling die volledig of gedeeltelijk met Pluxee-cheques is betaald?

Pluxee zorgt voor de terugbetaling voor het gedeelte dat betaald is met Pluxee-cheques.

Indien er in dezelfde bestelling een deel is betaald met een ander betaalmiddel, zal je door je PSP of Limonetik terugbetaald worden voor dat gedeelte. 

Zijn betalingen met Pluxee-cheques beveiligd?

De online betalingen gebeuren volgens 2 factor-authenticatie. De kaarthouder dient zijn kaartnummer en een SMS-code in te geven om online te kunnen betalen. 

Kunnen mijn klanten een betaling met Pluxee-cheques combineren met een ander betaalmiddel?

Ja, je klanten kunnen een betaling met Pluxee-cheques aanvullen met een ander betaalmiddel. Deze aanvullende betaling wordt dan beheerd door Mollie (of door Limonetik ).

Wil je de aanvullende betaling beheren via je bestaande PSP, dan moet je zelf de verschillende transacties naar de juiste partij sturen. 

Hoe kan ik een klant terugbetalen die betaalde met Pluxee-cheques?

Een terugbetaling in Pluxee-cheques is nog niet mogelijk. Omdat er wettelijk strikt bepaald is welke producten en diensten met Pluxee-cheques aangekocht kunnen worden, moet je je klant een online tegoedbon bezorgen die zich beperkt tot producten die in aanmerking komen voor betalingen met Pluxee-cheques.