Een wereldleider in medewerkersbetrokkenheid en -voordelen

Een wereld van mogelijkheden om dagelijks te ontdekken

Wij geloven dat het leven bedoeld is om van elk moment volop te genieten en momenten te delen met de mensen van wie je houdt. Om verrijkende en gepersonaliseerde ervaringen waar te maken, combineren we meer dan 45 jaar ervaring met alle wendbaarheid en energie van een nieuw digitaal merk. Het resultaat: een indrukwekkend aanbod van meer dan 250 producten in 31 landen die werknemers meer vrijheid geven in de keuzes die ze elke dag maken, van restaurantmaaltijden tot cultuur, inclusief beloningen en cadeaukaarten.

Pluxee, een korte naam met een grote betekenis:

  • “Plux” staat voor positiviteit. Het visualiseert alles waar we voor staan: een wereld vol mogelijkheden openen en méér mogelijk maken.
  • De “X” symboliseert hoe we die wereld vol mogelijkheden omzetten naar gepersonaliseerde, duurzame ervaringen voor onze klanten, handelaren, consumenten en medewerkers.
  • De dubbele “EE” achteraan is de kern van wat we doen: “Employee Engagement”, of medewerkersbetrokkenheid. 

In onze maatschappij, waar alles constant met elkaar in contact staat, is de grens tussen werk en privé steeds vager. Daarom is het vinden van een balans tussen beide zaken een topprioriteit voor werknemers. Deze uitdaging gaan wij graag aan. Daarom zoeken we voortdurend naar nieuwe manieren om de levenskwaliteit, koopkracht én betrokkenheid te verbeteren. Een belangrijk voordeel voor groeiende bedrijven die om hun prestaties geven!

Pluxee, een overzicht in cijfers

Om onszelf beter voor te stellen, laten we de cijfers spreken. 

4.4 miljoen transacties

verrijkt met data elke dag (dat is 50 per seconde!)

36 miljoen levens

die we verrijken

500.000 klanten

een bron van motivatie op elk moment

1.7 miljoen handelaars

met wie we groeien

+5.000 talenten

tot uw dienst

500 partners

waarin we vertrouwen hebben

31 landen

waar we te vinden zijn

6 miljard euro

die bedrijven en lokale economieën elk jaar ondersteunen

19 miljard euro

aan omzet

Een beetje geschiedenis met Pluxee

2023

Sodexo Benefits & Rewards Services wordt Pluxee.
Met een assortiment van meer dan 250 diensten, opent Pluxee nieuwe mogelijkheden voor zowel individuen als bedrijven.

2021

In Frankrijk verwerft Sodexo BRS een meerderheidsbelang in Wedoogift, dat Glady wordt, de leider in cadeaucheques.

2021

Als illustratie van de snelle digitale transformatie, sluit Sodexo wereldwijde partnerschapsovereenkomsten met Just Eat Takeaway.com in België en met Uber Eats in Frankrijk, met als doel deze samenwerkingen uit te breiden naar Europa en Latijns-Amerika.

2017

Begin van de digitale transformatie met de komst van Aurélien Sonet als Algemeen Directeur.

2016

Sodexo BRS neemt Inspirus over, waarmee het zijn positie als wereldleider in medewerkersbetrokkenheid en -erkenning versterkt.

2014

Sodexo BRS neemt Motivcom plc over en wordt de Europese leider in Motivatie- en Erkenningsdiensten.

2001

Terwijl Sodexo BRS zich in het Verenigd Koninkrijk vestigt, kiest het bedrijf geleidelijk aan voor een digitale koers en biedt oplossingen aan via het internet, waaronder online bestellingsextranetten en dedicated websites.

1999

BRS is de eerste speler in de sector die een licentie voor de Chinese markt verkrijgt en daar de Restaurantkaart mag aanbieden.

1998

Sodexo BRS neemt de op een na grootste speler op de Argentijnse markt over, namelijk Luncheon Tickets, en zet zijn internationale ontwikkelingsstrategie voort in Roemenië, Slowakije, Polen, Tunesië en India.

1993-1995

Sodexo BRS groeit wereldwijd en verstevigt zijn positie (of vestigt zich) in Europa (België, Frankrijk, Italië), Latijns-Amerika (Chili, Brazilië, Mexico) en Azië (India, Filippijnen).

1992

Het bedrijf is nu ook werkzaam in Centraal- en Oost-Europa (Hongarije, Tsjechische Republiek en Oostenrijk), Turkije en Colombia, waar het meteen marktleider wordt.

1990

Sodexo Cheques en Kaarten voor Diensten zet de internationale expansie verder en vestigt zich in Mexico en Venezuela.

1989

Chèque Restaurant zet zijn expansie in het buitenland voort tijdens de jaren 1980 en vestigt zich in zes Europese landen (Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, België en Luxemburg) en Chili. Lancering van Sodexo Pass International.

1986

Sodexo BRS rondt de overname van Chèque Restaurant af, dat onmiddellijk wordt samengevoegd met Ticket Repas.

1976

Het bedrijf Sodexo BRS, later geleid door Albert George, wordt opgericht in Frankrijk en vestigt zich in België, in 1978 vervolgens ook in Duitsland en in 1980 in Brazilië.