Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.

Product

Wat zijn de voordelen van Pluxee Sport & Culture digitaal?

  1. De digitale Pluxee Sport & Culture is een moderne en innovatieve oplossing.
  2. Je hebt geen terminal nodig om Pluxee Sport & Culture te kunnen aanvaarden, je hebt enkel je smartphone nodig en de gratis Scan'r-applicatie.
  3. Je hoeft geen cheques meer op te sturen en hebt zo dus geen administratieve rompslomp. Alles gebeurt elektronisch.
  4. Je geniet van een snelle terugbetaling binnen de 2 werkdagen.
  5. Je kan de digitale Pluxee Sport & Culture ook in je webshop aanvaarden.

Hoe verloopt een transactie met de Scan' r applicatie?

De digitale Pluxee Sport & Culture is beschikbaar als QR-code in de mobiele Pluxee BE-app van je klanten. De QR-code kan ook uitgeprint worden op papier.

Om Pluxee Sport & Culture te aanvaarden, heb je enkel een smartphone of tablet nodig:

  1. Download en installeer de gratis Scan’r-app en scan de QR-code van je klant (beschikbaar in de App Store en via Google Play)
  2. Vul je inloggegevens voor Scan’r in. Je hebt deze per e-mail ontvangen van Pluxee.

Nu ben je klaar om Pluxee Sport & Culture te aanvaarden!

  1. Druk op « Scan » om de QR-code van je klant te scannen. De QR-code blijft slechts 3 minuten geldig op de Pluxee BE-app. Als hij langer blijft openstaan dan moet men terugkeren en een nieuwe QR-code aanmaken. 

Als je klant de QR-code heeft afgedrukt, dan is die 7 dagen geldig (de vervaldatum staat boven de QR-code).

  1. Vul het aankoopbedrag in en toon het aan je klant.

Opgelet! Is het aankoopbedrag een rond getal? Vergeet dan niet om ,00 toe te voegen na de komma!

Voorbeeld : Het bedrag van € 34 euro geef je in door 3-4-0-0 te drukken.

  1. Vervolgens druk je op de knop « Bevestigen ».

Print de handige gebruikersgids af en leg hem aan je kassa of toonbank!

Ik ken mijn logingegevens voor de Scan'r applicatie niet meer

Contacteer ons en we versturen je logingegevens opnieuw.

Noteer ze in deze praktische gebruikersgids van de Scan'r applicatie.

Het lukt niet een transactie met de Scan'r app te aanvaarden

Lukt het niet om het bedrag te bevestigen? Check dan even of je klant voldoende saldo beschikbaar heeft op zijn of haar kaart.

Lukt het niet om de QR-code te scannen?

  • De QR-code is 3 minuten geldig in de Pluxee BE-app. Als hij langer blijft openstaan dan moet men terugkeren en een nieuwe QR-code aanmaken.
  • Als je klant zijn QR-code heeft afgedrukt, is die 7 dagen geldig; de vervaldatum staat ook op het document vermeld.
  • Als het nog steeds niet werkt, druk dan op “invoer” op het startscherm van de applicatie om het nummer van de Pluxee Sport & Culture van je klant handmatig in te vullen.

Vergeet niet om de status van je netwerk te controleren. Als je goed verbonden bent met het netwerk, verschijnt er « Wifi-status: verbonden » onderaan je scherm. Als dat niet het geval is, check dan de verbinding van je telefoon om te kijken of je netwerkverbinding in orde is.

Klik in het menu « Instellingen » op « Beschikbare Services » om te controleren of alles goed werkt.

Dat kan via de app: druk op « Instellingen » in het app-menu. Als je drie groene V-symbolen ziet verschijnen, is alles in orde.

Mijn scanner kan de barcode in de Pluxee BE-app van mijn klant niet lezen. Welke referentie moet ik ingeven?

De QR-code op de Pluxee BE-app blijft slechts 3 minuten geldig . Als hij langer blijft openstaan dan moet men terugkeren en een nieuwe QR-code aanmaken.

Als het nog steeds niet werkt kan je het nummer van de virtuele kaart ingeven dat je onder de barcode van je klant vindt.

Waar zie ik een overzicht van mijn transacties?

In het menu van de app vind je "Dagtotalen" met daarin het aantal transacties en het totaal volume.

Wil je de transacties van andere dagen checken? Selecteer de datum van je keuze in de kalender en druk op “OK”.

Kunnen meerdere medewerkers dezelfde logingegevens gebruiken voor de Scan'r applicatie?

Ja, dat is mogelijk.

Elk verkooppunt ontvangt logingegevens die door verschillende medewerkers kunnen gebruikt worden. In de app zie je zo een overzicht van alle transacties gelinkt aan elk verkooppunt.

Wat heb ik nodig om Pluxee Sport & Culture digitaal te kunnen aanvaarden?

De digitale Pluxee Sport & Culture is beschikbaar als een QR-code/barcode die je gewoon kan scannen op de smartphone van je klanten of op papier als ze hem hebben uitgeprint.

  • Geen betaalterminal nodig! Je scant de QR-code van je klant met een gratis app op je smartphone. De Scan’r app is beschikbaar in de App Store en op Google Play.
  • Je kan ook scannen met je kassasysteem.
  • Aanvaard de digitale Sport & Cultuur Pass ook in je webshop.
  • Terugbetaling binnen 48 uur.
  • Geen administratieve rompslomp.

🎥 Filmpje: DE DIGITALE PLUXEE SPORT & CULTURE

Pluxee Sport & Culture aanvaarden in je verkooppunt

Met de gratis Scan’r applicatie op je telefoon of tablet
  • Download de gratis Scan’r-app van Intersolve op je smartphone of tablet (in de App Store en op Google Play).
  • Je ontvangt van ons je logingegevens voor de app.
  • Je medewerkers kunnen dezelfde logingegevens gebruiken om aan te melden in de Scan’r-app.
  • Zodra je bent ingelogd, kan je betalingen met de digitale Pluxee Sport & Culture aanvaarden.
  • In de Scan’r-app zie je een overzicht van alle transacties van je verkooppunt.
  • Heb je verschillende verkooppunten? Dan ontvangt elk verkooppunt aparte logingegevens. Zo kan je de transacties per verkooppunt opvolgen.

Download hier de handleiding om Scan’r-app te gebruiken, en leg hem aan je kassa.

Met de scanner gelinkt aan je kassa
  • Jouw systeem zal moeten communiceren met de API van onze partner, Intersolve, die het transactieproces afhandelt. Je kan contact opnemen met Intersolve op het volgende adres: spb@intersolve.nl (Verkoop en Projectondersteuning).
  • Na ondertekening van een NDA, zullen zij je voorzien van de API-documentatie, een testomgeving en de nodige ondersteuning.
  • De duur en de complexiteit van deze activering zijn afhankelijk van jouw leverancier.
  • In afwachting van de activering kan je met de gratis Scan'r-app ook betalingen met de Sport & Cultuur Pass via smartphone of tablet aanvaarden.
  • Neem contact met ons op zodra de activering is voltooid, zodat we je kunnen toevoegen aan het Pluxee Sport & Culture-netwerk op onze website Pluxee for Users en app  Pluxee BE.

✅ Het enige wat je nu nog hoeft te doen, is Intersolve als betaalmethode op jouw kassa te kiezen en de QR-code of barcode van je klant te scannen met de scanner die aan jouw kassasysteem is gekoppeld.

Pluxee Sport & Culture aanvaarden in je webshop

Je kan de digitale Pluxee Sport & Culture aanvaarden via PSPs : Mollie, Ingenico, Buckaroo en Pay.nl.

Staat jouw PSP niet in deze lijst? Contacteer ons.

Zodra je aansluitingsaanvraag is goedgekeurd, kan je de digitale Pluxee Sport & Culture activeren bij je PSP.

Pluxee Sport & Culture is beschikbaar via onze partner Intersolve, die de transacties verwerkt.