Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vertel ons meer over jezelf, zodat wij je de juiste oplossing kunnen aanbieden.

Product

Je hebt meerdere mogelijkheden om ons je cheques te bezorgen:

👉 Onze ophaaldienst – de veiligste oplossing! 

Je kan beroep doen op onze ophaaldienst als je dat wenst. Dit is de veiligste manier om ons je cheques toe te sturen. De cheques worden in dat geval ter plaatse opgehaald door Pluxee.

Voor bijkomende informatie over het tarief kan je ons bereiken op +32 (2) 547.55.88. 

👉 ️Zending via Bpost 

Je kan ons je cheques voor terugbetaling bezorgen via de post op het volgende adres (download de routebeschrijving):

Nieuw adres vanaf 23 juni 2025

Pluxee/Input For You 

Westgate Business Park

Alfons Gossetlaan 32E/102 (1ste verdieping)

1702 Groot-Bijgaarden

Bij deze methode is terugbetaling evenwel niet verzekerd in geval van verlies. Hou de linkse luiken van je cheque goed bij. Dit is de enige manier om een terugbetaling mogelijk maken.

Als je zending cheques bevat voor een aanzienlijk bedrag, raden we je aan beroep te doen op onze ophalingsdienst.

👉 Afgeven bij Input4You – Veiligste oplossing! 

Aan de receptie: van 7u00 tot 17u00

Westgate Business Park

Alfons Gossetlaan 32E/102

1702 Groot-Bijgaarden

Je mag uiteraard alle nog geldige papieren cheques aanvaarden.  

 

Geen probleem, je kan de papieren cheques blijven aanvaarden zolang die nog geldig en in omloop zijn.

Eens alle papieren cheques vervallen zijn, moet je je aansluiten voor de elektronische cheques om deel te blijven uitmaken van het Pluxee-netwerk.  

Dit kan momenteel nog. Je zal de papieren cheques kunnen aanvaarden zolang die nog geldig en in omloop zijn.  

Er verandert niets voor de Pluxee Sport & Culture in papierformaat, je kan ze dus nog altijd aanvaarden.

Wil je de bankrekening wijzigen die je voor jouw terugbetalingen gebruikt? Vul dit formulier in!

Je dient ons jouw bank identificatie document(en) door te sturen. Je kan deze bij jouw bank opvragen of via je bankapp (ING, Belfius, BNP).

Zodra de wijzigingen zijn doorgevoerd, ontvang je een bevestigingsmail.

Gelieve dit formulier in te vullen!

Zodra de wijzigingen zijn aangebracht, ontvang je een bevestigingsmail.

👉 Heb je maximaal 10 verkooppunten? Je online Pluxee-handelaarsportaal geeft je 24/7 toegang tot al je facturen, transactiegegevens en terugbetalingen. Je kan er ook de gegevens van je verschillende verkooppunten raadplegen en aanpassen. Heb je je inloggegevens nog niet? Vraag ze dan snel aan!

👉Heb je meer dan 10 verkooppunten? Eerst moeten we nagaan of je in aanmerking komt voor toegang tot de online Pluxee-handelaarsportaal. Daar kan je details vinden over transacties en terugbetalingen die door Pluxee gegenereerd worden, en de contactgegevens van je verkooppunt(en). Vul dit formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

De configuratie van je kassasysteem kan heel gemakkelijk door deze procedure te volgen.

Na afloop kun je dan via je kassasysteem betalingen met de Pluxee Card aanvaarden.  

Je mag Pluxee Sport & Culture aanvaarden voor :

Culturele en recreatieve activiteiten

  • Culturele evenementen
  • Boekhandels
  • Musea en tentoonstellingen
  • Concerten, theater, festivals
  • Pretparken en dierentuinen
  • Muziekacademies
  • Bioscopen
  • Kinderkampen

Sportieve activiteiten

  • Sportevenementen
  • Sportabonnementen
  • De verhuur van sportterreinen
  • Sportkampen

Ja, maar OPGELET: dit betekent dat hun transacties niet meer gevalideerd moeten worden aan de hand van een geheime code. Ze zijn daardoor veel minder beveiligd, zeker in geval van verlies of diefstal van hun Pluxee/Sodexo Card!

Als ze hun pukcode al hebben, moeten ze naar 02/547.55.02 (24/7) bellen en de instructies van de interactieve spraakdienst volgen met hun Pluxee/Sodexo Card en hun pukcode erbij.

Als ze de pukcode van hun Pluxee/Sodexo Card (nog) niet hebben, moeten ze naar 02/547.55.02 (24/7) bellen en optie 3 kiezen.

Ze kunnen hun pincode op elk moment opnieuw activeren door naar 02/547.55.02 te bellen.

Zodra ze hun Pluxee Card hebben ontvangen, hoeven je medewerkers slechts drie stappen te volgen:

  1. De Pluxee BE-app downloaden
  2. Een account aanmaken
  3. Op 'Meer’ > ‘Mijn kaart beheren’ > ‘Mijn pincode weergeven’ klikken

Na 10 seconden zal hun pincode om veiligheidsredenen weer van het scherm verdwijnen.Ze kunnen die tot 3x keer per dag bekijken (en 9x per week).

Hebben sommige van je medewerkers geen smartphone?

Ze vinden hun pincode op de Pluxee-gebruikerssite. Ze moeten inloggen en vervolgens op ‘Mijn account’ > ‘Mijn profiel beheren’ > ‘Mijn kaart beheren’ klikken.

Ze hoeven niets te doen, wij zorgen voor een nieuwe.

Je ontvangt de maand ervoor een e-mail om je te laten weten welke kaarten bijna verlopen.

Je werknemers ontvangen aan het begin van de maand ook een e-mail om ze te laten weten dat we ze binnenkort een nieuwe kaart zullen sturen.

De geldigheid van de cheques op de rekening wanneer de kaart vervalt, wordt met vijf dagen verlengd en de cheques zullen automatisch gebruikt kunnen worden met de nieuwe Pluxee Card.

Ze moeten naar 02/547.55.02 bellen en optie 2 kiezen.

Zodra we ze hebben geïdentificeerd, zal de aanvraag om hun Pluxee/Sodexo Card te blokkeren en een nieuwe kaart aan te maken onmiddellijk worden gestart. De kaart zal op het postkantoor worden geleverd en binnen 5 à 10 werkdagen bij hen aankomen.

De vervaldatum van hun cheques die nog geldig waren op het moment van de blokkering wordt met 10 dagen verlengd.

Ben je zelfstandige in een vennootschap? Dan heb je absoluut recht op maaltijdcheques! Als bedrijfsleider kun je jezelf maaltijdcheques toekennen, zolang je een arbeidsovereenkomst hebt met je eigen vennootschap.

Let wel op: werk je als zelfstandige in een eenmanszaak? Dan kom je helaas niet in aanmerking voor maaltijdcheques. Overweeg je om je eenmanszaak om te zetten naar een vennootschap? Dan open je meteen de deur naar dit interessante voordeel.